Üzletünk, szalonunk forgalmának meghatározó része, hogy kirakatunk hívogató, vonzó legyen, hisz üzlethelyiségünknek ez az első találkozási pontja a vásárlókkal. Ez a két fél közötti kommunikáció első színtere. Az utcán közlekedő járókelő a szalon vagy üzlet előtt elhaladtában átlagosan 7 másodperc erejéig észleli látóterében a kirakat képét. Ezért minden eszközt be kell vetnünk annak érdekében, hogy a rendelkezésre álló idő alatt felkeltsük az elhaladók érdeklődését. Egy kirakatnak jól láthatónak, valamint kellőképpen feltűnőnek, valóban impozánsnak kell lennie.
A munkában azonban feltétlenül részt kell vennie az üzlet vezetőjének is, mert a kirakatban megjelenő, a termékek és a dekorációs elemek közvetítésével megfogalmazódó üzenetnek tökéletes harmóniában kell lennie a cég filozófiájával és üzletpolitikájával.
A tradicionális témák eredeti feldolgozásához szükség van némi kreativitásra, így a kirakat berendezését érdemes szakemberre bízni. Egyedi ötletekkel, ügyes megoldásokkal, megfelelő ízlésvilággal, az aktuális trendek és a marketingszempontok ismeretével fejében lát hozzá a munkához, hisz a térrendezés a szakmája.